Психологічна служба

Номери телефонів «гарячих ліній»

     Усі «гарячі лінії» працюють анонімно, безкоштовно!

1547

 

Урядова «гаряча» лінія з попередження домашнього насильства
0 800 500 225

або 116 111 (для дзвінків з мобільного)

Національна дитяча «гаряча» лінія
0 800 500 335

або 116 123 (для дзвінків з мобільного)

Національна «гаряча» лінія з попередження насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації
1578 – з питань протидії торгівлі людьми;

1588 – з питань запобігання та протидії домашньому насильству,  насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей.

 

Кол-центр Міністерства соціальної політики України з питань протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей
0 800 505 501 (безкоштовно зі стаціонарних)

527 (безкоштовно з мобільних)

 

Національна безкоштовна «гаряча лінія» з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів Представництва Міжнародної організації з міграцій в Україні: www/527/org/ua
0 800 213 103 /цілодобово та безкоштовно у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів/ БЕЗОПЛАТНА ПРАВОВА ДОПОМОГА

Єдиний контакт-центр: https://legalaid.gov.ua

 

 

 

У вересні 2003 року в Старокостянтинівському професійному ліцеї була створена психологічна служба. У складі служби працюють:

Кравчук Олена Вікторівна – практичний психолог

Ковальська Наталія Анатоліївна – соціальний педагог

Основною метою діяльності психологічної служби є: психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників:  учнів, педагогічних та інженерно-педагогічних працівників.

Основними видами діяльності психологічної служби ліцею є: 

діагностика – психологічне обстеження вихованців, учнів, студетнів, їхніх груп діагностика – психологічне обстеження вихованців, учнів, студентів, їхніх груп та колективів, моніторинг змісту і умов індивідуального розвитку студентів, визначення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;
 корекція – здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
реабілітація – надання психолого-педагогічної допомоги вихованцям, учням, студентам, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо), з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;

профілактика – своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
прогностика – розробка і застосування моделей поведінки групи та особистості у різних умовах, проектування змісту і напрямів індивідуального розвитку студентів і складання на цій основі життєвих планів, визначення тенденцій розвитку груп та міжгрупових відносин.

  Практичним психологом ДЗ Старокостянтинівського АПЛ Кравчук Оленою Вікторівною та соціальним педагогом Ковальською Наталією Анатоліївною розроблено та втілено в практичне життя ліцею посібники та методичні розробки. А саме:

  • Історичний нарис «Кузня робітничого класу» (до 40-річчя ліцею);
    • методичка «Корекція агресивної поведінки дитини»;
    • семінари для учнів:
    1. «Здорова людина – сучасний еталон краси»;
    2. «Як вберегтися від шкідливого впливу мобільного телефону та Інтернету»;
    3. «Психологічна травма»;
    4.  «Збережи своє життя». ВІЛ/СНІД»;
    • методичні посібники:
    1. «Успішна адаптація першокурсників в професійному ліцеї»;
    2. «Формування здорового способу життя учнів ПТНЗ»;
    • методичні розробки:
    1. «Група ризику. Як працювати з дітьми групи ризику»;
    2. Педагогічна підтримка обдарованості».
  • Діяльність психологічної служби базується на нормативних актах: Закону України «Про освіту», Закону України «Про профтехосвіту», «Положенні про психологічну службу системи освіти».Основними напрямками роботи психологічної служби є:підвищення ефективності начально-виховного процесу;захист психічного та фізичного здоров’я усіх учасників навчально- виховного процесу;створення психологічних та соціально-педагогічних умов для   формування у вихованців мотивації до самовиховання і саморозвитку; профілактика та корекція відхилень в інтелектуальному і  особистісному розвитку учнів; психолого-педагогічна підтримка обдарованості;соціально-педагогічний супровід дітей із сімей, які знаходяться в   скрутних життєвих обставинах.

    З цією метою в нашому навчальному закладі проведено з усіма учасниками навчально-виховного процесу ряд психолого-педагогічних масових заходів щодо здорового способу життя: семінари з учнями «Життя сучасного підлітка», «Ми за здоровий спосіб життя»,  «Торгівля людьми», «Профілактика ВІЛ/СНІДу», круглий стіл «Шкідливі звички». На педрадах з інженерно-педагогічними працівниками розглядались такі теми: «Здорова людина – сучасний еталон краси», «Особливості впливу травмуючи подій на особистість підлітка».  На батьківських зборах розглядались такі питання: «Як допомогти дитині в навчанні», «Вплив комп’ютера та мобільного на психічний стан вашої дитини», «Що таке психічна травма».

    Сьогодні практичний психолог працює над проблемою «Психологічні засоби допомоги підліткам під час війни в подоланні тривожності та страхів».

    Соціальний педагог працює над проблемою «Створення сприятливих умов для успішної реалізації особистості шляхом формування здорового способу життя». На основі досвіду з даної теми створено збірник методичних матеріалів «Формування зорового способу життя учнів ПТНЗ».

    В подальшому психологічна служба ліцею продовжує виконувати такі основні функції, як діагностична, корекційна, консультативна, профілактична, просвітницька, соціально-захисна.

     

Психологічна служба ліцею провела тренінги  для педагогічних працівників «Розвиток навичок стресостійкості й психологічного відновлення». Тренінги   включають в себе два заняття:

  1. Тема: « Стрес в житті людини, навички стресостійкості», мета: розкрити поняття стрес та стресостійкість, сприяти профілактиці професійного вигорання через усвідомлення важливості гармонії між усіма сферами життя особистості та значущості позитивного мислення у подоланні важких життєвих ситуацій.
  2. Тема:  «Гармонійне освітнє середовище – запорука успішної педагогічної діяльності», мета: згуртування педагогічного колективу, розвиток комунікативних навичок, емоційної стійкості, впевненості в собі, доброзичливого ставлення один до одного. Виконуючи вправи, педагоги вчаться розуміти один одного. Виконання вправ мотивує педагогів до самовдосконалення, рефлексії, оволодіння механізмами комунікативної компетентності.

Під час тренінгів педагогічні працівники проявляли зацікавленість до теми занять, охоче виконували техніки подолання стресових ситуацій, вправи-релаксації, активно працювали в групах.